Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Brandul Personal. Te ocupi Tu sau îi lași pe Ceilalți?
- noiembrie 18, 2018
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Avem ciorapi pentru bărbați supraelastici!
Așa suna un anunț, scris cu litere de mână, lipit în vitrina unei Croitorii de damă.
Multe năzdrăvănii am auzit sau văzut, iar unele încă mă fac să zâmbesc, cum ar fi promoția din imagine. Sunt convinsă ca și ție îți vin în minte acum câteva. Și ni le amintim tocmai pentru că ne-au creat emoție, ingredientul de bază pentru a reține ceva.
Așa e și cu noi, rămânem în amintirea celorlalți tocmai pentru că am declanșat în ei sentimente.
Numai că amintirile altora despre noi pot fi plăcute sau nu. Vor mai dori să ne vadă sau ne vor evita. Să fie în preajma noastră, să se asocieze cu cu noi, să construiască o relație sau, dimpotrivă, vor spune lucruri care nu ne vor face plăcere.
Bineînțeles că important este sa ne trăim viata în concordanță cu valorile noastre. În fond, dacă fericirea fiecăruia dintre noi depinde de ceea ce crede altcineva, atunci chiar avem o problemă. Și, oricum, nu îi putem mulțumi pe toți.
Însă, vrem sau nu, fiecare dintre noi are un Brand personal.
Sună oarecum prețios, dar nu e complicat. Este:
- felul în care ne prezentăm și amintirea pe care o lăsăm după ce ne-am despărțit de cineva
- notorietatea, impresia pe care o facem, combinată cu reputația pe care o avem în societate
De ce ne-am construi sau consolida Brandul personal?
Câștigăm încredere în noi înșine, ne crește valoarea și credibilitatea, nu mai vorbim de notorietate, care atrage după sine bani mai mulți și, nu în ultimul rând, creăm în jurul nostru o puternică rețea de susținere.
Ca orice construcție, și Brandul personal are nevoie de piloni pe care să se susțină:
- consecvență
- armonie între ceea ce gândim, spunem și facem
- diferențiere (zona noastră de unicitate)
- notorietate
- autenticitate
Astfel, Brandul personal e puternic dacă este în concordanță cu valorile noastre de bază. Îi influențăm (nu manipulăm) pe ceilalți, dacă ne adresăm valorilor care îi definesc.
Nu nevoilor! Valorilor! Oamenii ne pot ierta că nu le putem satisface o nevoie, dar nu vor trece cu vederea faptul că le-am încălcat o valoare importantă. Și așa rămânem în amintirea lor….
Fără conștientizarea și cultivarea activă, alții ne vor construi imaginea, indiferent dacă suntem sau nu de acord cu ea.
Sunt câțiva pași importanți iar apoi satisfacții enorme. Fii îndrăzneț și încrezător! La sfârșitul zilei, toată lumea va avea o opinie. Însă visele tale sunt ale tale iar viziunea pe care o ai pentru viața ta este a ta și numai a ta.
Ce faci cu Brandul tău personal? Te ocupi tu sau îi lași pe ceilalți sa ți-l construiască?
În Croitoria de damă cu pricina, un anunț trona mare pe un perete:
Fustele se ridică zilnic între orele 10.00 și 14.00!