GHIDURI DE COMUNICARE PENTRU COMPANII

GHID PRACTIC DE COMUNICARE CU PRESA

Mesajele către presă în situații de criză nu sunt doar o serie de date statistice, comparaţii, justificări. Mesajele eficiente sunt rezultatul unui proces de armonizare a scopurilor comunicatorului cu nevoile audienţei-ţintă.

MESAJELE

VOR FI LUATE ÎN SEAMĂ DACĂ:

  • sunt acceptate de mass-media
  • folosesc fraze memorabile
  • nu sunt încărcate cu prea multe cuvinte
  • sunt comunicate dinamic
  • sunt ajutate de imagini / video care completează mesajul

SUNT ÎNȚELESE DACĂ:

  • folosești cuvinte simple
  • sunt relevante pentru situaţia în care se află publicul tău

SUNT CREZUTE DACĂ:

  • vin de la o organizaţie cu o bună reputaţie
  • sunt transmise de un comunicator credibil
  • sunt comunicate cu sinceritate
  • sunt relatate obiectiv, cu compasiune  și grijă
  • sunt transmise într-o manieră nepartizană

AU EFECT DACĂ:

  • includ instrucţiuni clare
  • sunt urmate de comunicări consistente, clare şi consecvente

PAȘII COMUNICĂRII CU PRESA ÎN TIMPUL CRIZEI ȘI MEDIA TRAININGUL CUPRIND:

  • Dosarul de presă I Comunicatul de presă I Conferința de presă I Declarația de presă
  • Înțelegerea statutului și rolului jurnaliștilor în comunicarea unei crize
  • Comunicarea cu presa agresivă

GHIDUL CUPRINDE:

  • Bune practici pentru comunicatorii organizației
  • Principii de comunicare pe timpul crizei
  • PLANUL DE COMUNICARE în 17 capitole

GHID PRACTIC DE COMUNICARE INTERNĂ ȘI EXTERNĂ

Cu o ședință, un email şi un avizier nu se face Comunicare Internă. Relația dintre Comunicarea  Internă – Externă este rodul colaborării dintre departamentele companiei.  Rezultatul este imaginea pe care organizația o transmite în exterior.

UN GHID PRACTIC CARE CUPRINDE:

  • Sensul și importanța Comunicării Interne – care nu e acelaşi lucru cu Comunicarea Organizaţională (aceasta din urmă este totalitatea mesajelor pe care le transmite o organizaţie prin modul său de organizare şi funcţionare, prin misiunea asumată şi prin vocea structurii de management şi de PR)
  • Diferența dintre Relaţiile Publice – Relaţiile cu Publicul (sarcina acestora din urmă se rezumă la discursul orientat exclusiv către publicul extern)
  • Rolul și atribuțiile specialistului PR – care formulează și monitorizează comunicarea internă și externă
  • Rolul Comunicării Informale în eficientizarea Comunicării Formale
  • Strategie şi Planificare în Comunicarea Internă
  • Construirea Comunicării Interne în contextul globalizării
  • Coerenţa discusului: de PR, managerial şi de HR – și punerea lui în perspectivă
  • Platforme şi canale ale comunicării interne
  • Campanii şi programe de comunicare internă
  • Mecanismele prin care Comunicarea Internă aduce plus-valoare Comunicării Externe
  • Acțiuni concrete de Comunicare (Internă și Externă)
  • Criza de Comunicare și Tehnici de control a crizei

STUDIU DE CAZ: Criza mediatică și Rolul mass-media

GHID PRACTIC DESPRE GENERAȚII ȘI COLABORAREA LOR ÎN ORGANIZAȚIE

DIVERSITATEA

NU O PUTEM IGNORA: există în orice loc de pe glob și în orice organizație, inclusiv în a ta

  • înseamnă vârste și sexe diferite, experiențe de viață, valori și credințe diferite
  • înseamnă educație diferită, chiar dacă avem aceeași vărstă sau lucrăm în același loc. Înseamnă oameni diferiți, care fac parte din aceeași generație

ÎNSĂ CE NE DEOSEBEȘTE CU ADEVĂRAT? 

Dincolo de generația din care facem parte, de pregătire, poziție socială, preocupări, simpatii / antipatii, capacitatea de adaptare?

  • cum ne raportăm la autoritate și ierarhie
  • atitudinea față de reguli
  • dorința de a ne dezvolta profesional
  • felul cum învățăm

DAR, PESTE TOATE ACESTEA NE DEOSEBEȘTE MOTIVAȚIA

MOTIVATORII PRIMARI PENTRU:

  • VETERANI: securitatea și statutul
  • BABY BOOMERS: un salariu pe care se puteau baza, un loc de muncă stabil, siguranța
  • GEN X: un mediu de lucru actualizat tehnologic, încredere și libertate, manageri și colegi competenți, manageri care să îi mentoreze mai degrabă decât să le comande
  • GEN Y (Generația DE CE?): să lucreze într-un mediu care să-i provoace , să le fie respectat timpul liber, să primească un salariu mare

GENERAȚIA Z: SOSEȘTE LA BIROU ÎN CURÂND!

Pe măsură ce copiii cresc odată cu tehnologia, modul în care vor lucra va fi diferit de cel de azi.

  • Membrii Generației Z au un set unic de caracteristici care îi vor propulsa cu ușurință în poziții de conducere (experți în instrumentele de colaborare online

DIVERSITATEA este un mod de viață și trebuie încorporată în cultura companiei. Cheia integrării și colaborării este COMUNICAREA.

CREATIVITATE:  rearanjarea resurselor de care dispui, pentru a face fiecare parte mai valoroasă decât a fost în rolul ei anterior.