LAURA – SPEAKER & MODERATOR EVENIMENTE

DE 15 ANI SUNT PARTE DIN REUȘITA EVENIMENTELOR

E o diferență uriașă între a modera un eveniment, a-l prezenta și a fi MC (Master of Ceremonies). Toate au însă un numitor comun: orice s-ar întâmpla (și te asigur că se pot întâmpla multe), ai nevoie de talent și de multă practică să faci ca lucrurile să pară simple și sub control.

UN EVENIMENT ESTE DESPRE:

  • PUBLIC – care, la final, spune că i-au fost depășite așteptările
  • SPEAKERI – pe care moderatorul îi pune în valoare
  • ORGANIZATOR – care e încântat că și-a atins obiectivele, că oamenii vorbesc despre eveniment, că duc vestea mai departe. Iar parte din reușită se datorează moderatorului / prezentatorului evenimentului.

În același timp, un eveniment NU este despre prezentator / moderator. Dacă vrea să arate cu orice preț că are păreri personale despre subiectele în discuție ori vrea să fie în centrul atenției – poate face toate acestea pe blogul personal.

Dar se poate pune în valoare prin felul în care se implică în succesul evenimentului, prin întrebările deștepte pe care le adresează invitaților, prin felul în care ghidează speakerii și prin maniera în care comunică cu publicul.

AI NEVOIE DE ANI DE EXPERIENȚĂ ȘI DE EXPUNERE SĂ FII NATURAL PE SCENĂ

Vestea bună e că poți învăța. Totul e să nu sari peste etape.

Perfecționează-ți Arta vorbitului în public, învață Cum să moderezi o discuție , deprinde Cum să-ți comunici Brandul Personal.

ABILITĂȚILE DE NECONTESTAT ALE UNUI PREZENTATOR / MODERATOR DE EVENIMENTE SUNT:

  • Să fie un foarte bun comunicator și să știe să vorbească în public
  • Să fie spontan și să aibă capacitate de sinteză
  • Să știe să adreseze întrebări deștepte, să aibă prezență și umor

SPEAKER

Cel mai bun speech este cel despre care povestești prietenilor la o bere.

Teama de scenă este la fel de naturală ca respirația și ai aceleași simptome ca și cum te-ai confrunta cu un leu – creierul trăiește ambele situații cu aceeași intensitate a pericolului.

Genele noastre conțin și soluțiile. Chiar dacă nu poți elimina temerile și reacțiile emoționale, le poți face să lucreze în favoarea ta. Publicul vrea să se simtă bine si sa învețe de la tine. Și, mai presus de toate, vrea ca TU să te descurci bine! Multe dintre situațiile neprevăzute care pot apărea (și nu sunt puține) nu te vor impiedica să fii un speaker bun. Contează, însă, cum te pregătești înainte să vorbești în public:

  • să ai o poveste interesantă
  • să-ți structurezi clar ideile
  • să-ți planifici modul în care să-ți comunici relevant ideile

Dacă ți-ai propus ca prezentarea ta să fie perfectă, uită de asta! Obsesia pentru perfectiune ne impiedică să evoluăm. Pentru că întotdeauna vei avea 3 discursuri: cel pe care l-ai pregătit, cel pe care l-ai livrat și cel pe care ți-ai fi dorit să-l spui. Începe antrenamentul cu Modulul PUBLIC SPEAKING, continuă cu STORYTELLING, exersează Business Impact Presentation.

SPEAKING TO INSPIRE

CUM PRIMEȘTI ȘI OFERI UN PREMIU

Un discurs festiv trebuie să fie ca fusta unei femei: destul de lung cât să acopere conținutul și destul de scurt cât să nu plictisească.

Memorabile sunt acele discursuri care evidențiază valorile umane de bază care motivează oamenii. Care au o poveste ce declanșează emoție și un erou cu care publicului îi place să se identifice.

Când ne gândim la premii și la discursurile care le însoțesc, de obicei ne concentrăm pe cel care va primi premiul. Însă și cel care îl înmânează are un rol important, pentru că sarcina lui este de a crea contextul, a-l pune în valoare pe cel premiat și de a da măreție momentului.

În același timp, primirea unui premiu este o onoare iar momentul glorios de pe scenă poate fi copleșitor.

De aceea, indiferent de ipostaza în care te afli – să oferi sau să primești un premiu, e nevoie să te pregătești. 

Începe antrenamentul,  ca să strălucești în lumina reflectoarelor!