Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Pledoarie pentru Comunicarea Eficientă
- iulie 18, 2017
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Ieșim din cadrul de autoritate al sistemului de învățământ și intrăm în viață. Suntem convinși că știm să comunicăm și e ciudat cum cei din jur nu înțeleg ce spunem, doamna de la HR ne întreabă lucruri fără legătură cu realitatea, posibilul angajator ne respinge și dăm vina pe cei din jur că nu ne vad potențialul real.
Reușim, într-un final, să ne angajăm. Avem obiective, scopuri, aspirații, sensibilități, așteptări… viața e frumoasă! Dar nici nu apucăm să respirăm ușurați. că aflam pe pielea noastră ce înseamnă competiția, agresivitatea, conflictele. Am vrea să le eliminam dar nu prea știm cum. După cum nu prea știm cum să ne comportăm cu diversele tipologii umane, cum să gestionam relația cu personalitățile dificile, cum să înțelegem psihologia celor din jur, cum să dezamorsăm un conflict. E greu să învățăm să spunem NU și, după ce, în cel mai bun caz am reușit, trebuie să reînvățăm să spunem DA.
Anii trec și, unii dintre noi, am ajuns în poziții de conducere. Responsabilități mari, ca și echipa pe care o conducem. Avem viziune dar de ce e atât de greu să-i facem pe ceilalalți să adere la ea? Spunem un lucru dar nu este întotdeauna corect înțeles. Oare cum să ne poziționăm corect în cadrul unei relații? Și mai avem pe cap un șef care vrea profit și ne tot vorbește despre implementarea conceptelor coaching, sharing, mentoring. Am obosit să-i auzim pe cei din jur cum se plâng și ne simțim depășiți. Nu ne mai controlăm nervozitatea și stresul și ridicam bariere în comunicarea cu noi înșine și cu cei din jur. Oare ce cred ceilalți despre noi?
Iar unii ne-am creat propriul business. Dar cum să facem diferența dintre autoritate și putere? Cum să formulam clar niște simple cereri în relațiile cu cei din jur? Cum să eliminăm blocajele în comunicare și să transmitem un mesaj clar, concis, coerent, consecvent, credibil? Suntem bine pregătiți dar cum să facem transfer de încredere? Și cum să ne consolidăm brandul personal?
Și, peste toate, avem o familie pe care o iubim dar cu care nu reușim să comunicăm întotdeauna asa cum ne-am dori. Iar prietenii nu ne înțeleg de fiecare dată. Și, de parcă nu ar fi de ajuns, unii parteneri de afaceri refuză să colaboreze cu noi în continuare.
Încet…. încet, începem să ne dăm seama că ne-ar fi mai bine dacă am ști cum să ne exprimăm nevoile, dorințele, ideile și sentimentele.
E important să știm să comunicăm eficient!
În esență, să avem o atitudine constructivă, pozitivă și sănătoasă, pornind de la felul în care:
- cerem
- dăm
- primim
- refuzăm
În fiecare zi interacționăm cu oameni care au opinii, convingeri, așteptări și sentimente. Capacitatea noastră de a face schimb de idei și păreri cu alte persoane, de a le înțelege punctul de vedere și de a rezolva problemele apărute, depinde de cât de eficient știm să comunicăm.
Crezi că e greu să-ti dezvolți abilitățile de comunicare? Fii răbdător cu tine însuți! Nu există o investiție mai mare! Dacă ai face toate lucrurile de care ești capabil, te-ai uimi și pe tine!