Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Studiu pan-european: Românii – cei mai puțin încrezători europeni în propria țară
- iunie 23, 2018
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
![Laura Dragomir](https://lauradragomir.ro/wp-content/uploads/2018/06/site-840x430.png)
Studiul pan-european „L’Observatoire Cetelem” – ediția 2018 relevă că românii sunt cei mai îngrijorați europeni de situația din țara lor. Tensiunea politică este factorul din spatele acestei scăderi a încrederii, comparativ cu anul trecut. Românii manifestă însă un optimism mai mare față de circumstanțele lor personale.
L’Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat în 17 țări europene, pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani, precum și pe un eșantion suplimentar de 3.400 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (Millennials). În România, studiul s-a bazat pe un eșantion de 1.000 de respondenți.
Diferențele între generații și percepția asupra Milenialilor
Europenii cu vârste peste 35 de ani manifestă opinii mai puțin favorabile atunci când fac referire la generația Millennials. 88% din termenii folosiți pentru a-i descrie sunt negativi:
- materialiști (40%)
- egocentrici (31%)
- imaturi (31%)
- nerăbdatori (29%)
Ungurii, slovacii, românii și bulgarii sunt cei mai critici.
Totuși, milenialii cred despre ei înșiși tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care îi folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi:
- responsabili (41%)
- harnici (34%)
- răbdători (29%)
- curioși (26%)
Ediția 2018 a studiului pan-european „L’Observatoire Cetelem” dezvăluie și preferințele și obiceiurile de cumpărare ale generației Millennials.
Studiul evidențiază o chimie foarte bună între generația Millennials și magazine, reliefând ideea că pentru „nativii digitali”, magazinele fizice se dovedesc a fi, în continuare, în topul preferințelor. Această generație iubește cumpărăturile și, dintre milenialii de pe teritoriul Europei, românii par a fi cei mai mari împătimiți ai shoppingului.
89% dintre ei manifestă un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect și le place să viziteze o gamă variată de magazine. În plus, generația Millennials din România manifestă o atitudine pozitivă atunci când se gândesc la viitor, 83% dintre aceștia exprimându-și optimismul (peste media de 79% a 17 țări europene).
În ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor și așteptările publicului, milenialii din România sunt cei mai mari critici atunci când vine vorba despre timpul mare de așteptare la cozi (58%). Problema accesului, fie că vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, percepută ca fiind un obstacol semnificativ (35%).
Factorii estetici sunt deosebit de importanți pentru români, care își doresc ca magazinele pe care le frecventează să fie atractive și originale și să le ofere produse care nu pot fi găsite în altă parte (88%). Totodată, le-ar plăcea ca orarul de funcționare al magazinelor să fie extins (82%), iar retailerii să îi surprindă cu experiențe distractive sau senzoriale și să le pună la dispoziție zone special amenajate pentru activități relaxante.
Milenialii se ghidează după o „filozofie” a plăcerii încadrată de raționalitate, care tinde să îi protejeze de excese. De aceea, milenialii din România aleg calitatea în detrimentul cantității și, deși 67% dintre ei văd cumpărăturile ca pe una dintre plăcerile vieții, 85% preferă să cumpere mai puțin, dar în manieră responsabilă, și să opteze pentru achiziții calitative.