Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Vrei să fii prezentat corect când ești speaker? Atunci trimite un BIO interesant
- septembrie 30, 2020
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
„Destul despre mine! Să vorbim despre tine. Ce părere ai despre mine?”
E o glumă între speakeri, dar are în spate experiențe mai puțin plăcute, când numele lor sau al companiei nu a fost pronunțat corect. Ori introducerea pe scenă a vorbitorului la un eveniment semăna mai mult cu o listă de cumpărături, fără nicio relevanță sau legătură cu subiectul conferinței.
De aceea, dacă ești speaker la un eveniment, îți recomand ca TU să scrii câteva cuvinte despre tine și să le trimiți moderatorului (ori organizatorilor), acel scurt BIO prin care ești prezentat.
Sigur, atunci când trimiți scurta prezentare a cine ești, poți spune că e o sugestie, nu trebuie să se țină de ea textual.
Din propria experiență, îți spun că prezentatorul va fi fericit și recunoscător că are o sarcină mai puțin de îndeplinit.
Iar tu te asiguri că ești prezentat fix așa cum îți dorești.
Lasă modestia! Nimeni nu știe mai multe despre tine așa cum știi tu!
CUM SĂ SCRII DESPRE TINE?
Asigură-te că prezentarea a cine ești acoperă 3 lucruri:
- Îți demonstrează credibilitatea
- Stabilește relevanța pentru public
- Creează interes pentru ce urmează să spui
- ÎȚI DEMONSTREAZĂ CREDIBILITATEA
- Scrie despre expertiza care ar convinge audiența că ești credibil și cunoscător al subiectului pe care urmează să-l dezvolți
- Pune în valoare părțile din background-ul tău care îți cresc valoarea și care se potrivesc contextului, cum ar fi: istoricul, premiile și realizările, contribuțiile semnificative în domeniul sau industria în care activezi, afilieri profesionale sau ce ai făcut relevant pentru foștii sau actualii clienți
- Fii concis și păstrează esența. Una până la 3 dovezi sunt suficiente
- STABILEȘTE RELEVANȚA
- Este subiectul relevant pentru public?
- Ai o abordare nouă pentru a-i ușura provocările zilnice?
- Ai cunoștințe tehnice care îi vor face pe cei din sală mai competenți în meseria lor?
- Oferi o modalitate mai bună de a conduce o afacere?
- Îi faci conștienți de o problemă și îi ajuți să o rezolve?
- Ai în minte ABSO (audience-focused bright shiny object) – adică lustruiește-te în ochii publicului
- CREEAZĂ INTERES
În cele maxim 90 sec. în care ești prezentat, publicul ar trebui să fie pregătit și curios să te audă vorbind. Poți contribui la stimularea curiozității:
- Oferind o declarație îndrăzneață. „În următorii 10 ani se estimează că roboții vor înlocui 20 de milioane de locuri de muncă în întreaga lume. Aveți abilitățile profesionale pentru a rezista valului automatizării? ” (dacă e o conferință despre AI)
- Împărtășind o poveste.„Când … (numele tău) a pierdut clienți din cauza unei erori repetate în sistemul său de gestionare a software-ului, nu a fost doar frustrat. A creat un sistem mai bun.”
- Plasând o întrebare retorică sau provocatoare. „Ce se întâmplă dacă ai putea să ….? Aflăm de la…” (numele tău)
- Prin crearea suspansului sau a tensiunii.„Cei mai buni angajați își schimbă și își ajustează în mod constant abilitățile pentru a satisface cererea clienților. Cu toate astea, dacă doriți ca aceștia să se dezvolte, există un lucru pe care n-ar trebui să-l schimbe niciodată. X (numele tău) ne va spune care e acesta.”
IATĂ UN EXEMPLU DE INTRODUCERE CÂȘTIGĂTOARE:
„În următorii 10 ani, se estimează că roboții vor înlocui 20 de milioane de locuri de muncă în întreaga lume. Aveți abilități profesionale pentru a rezista valului automatizării? Următorul speaker va descrie industriile care încă mai au nevoie de experiență – și va vorbi despre primele 3 abilități esențiale pentru a supraviețui și a prospera într-o lume a AI. După o experiență de … de ani ca …, X (numele tău) ajută persoanele aflate în căutarea unui job să înțeleagă progresele tehnologice care schimbă modul nostru de a munci. Apropo, el/ea crede că roboții și oamenii pot coexista – și are mai multe exemple din viața reală pentru a demonstra acest lucru.”
CONCLUZII FINALE DESPRE CUM SĂ FII PREZENTAT PUBLICULUI
- Maxim 90 sec. sunt de obicei suficiente. Ceea ce moderatorul spune despre tine să fie scris în ton conversational (ca în vorbirea liberă)
- Pentru a ușura citirea prezentării tale de către prezentator, scrie cu diacritice și adaugă ortografia fonetică a numelui tău sau al companiei (dacă e necesar)
- În funcție de subiect, poți face o legătură personală cu publicul, menționând un hobby interesant, un talent aparte, orașul în care te-ai născut (dacă acolo are loc evenimentul)
- Ultimele cuvinte ale prezentatorului ar trebui să fie numele tău, ca reamintire pentru public
SĂ AI ÎN MINTE:
În timp ce asculți cum ești prezentat publicului (adică prezentarea pe care tu ai dat-o moderatorului evenimentului), menține cu acesta contactul vizual și privește ocazional spre public.
Apoi, dovedește, prin ceea ce spui, că tot ce s-a spus despre tine (adică ce tu ai spus despre tine) e adevărat.
Cu alte cuvinte, ești credibil, oferi informații relevante audienței, care s-o ajute și îi menții interesul până la final.