Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Am uitat să râdem. 82% dintre oameni preferă să comunice cu roboții
- octombrie 10, 2020
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Astăzi, de Ziua mondială a sănătății mintale, să ne amintim să râdem – acea manifestare a veseliei care are loc involuntar.
Conform Studiului global realizat de Oracle doar 18% dintre participanți mai preferă oamenii pentru a-și împărtăși problemele sau să poarte conversații.
Restul se simt mai confortabil în prezența roboților pentru că:
- Nu-i judecă
- Sunt imparțiali când le împărtășesc problemele pe care le au
Râsul, în simplitatea lui, e important pentru că face parte din comunicarea umană.
Râsul pare să aibă nevoie de ecou, pentru că este o experiență comună.
Are valoare în special în contextul legăturilor sociale.
Ne-am conectat cu adevărat atunci când am râs împreună. Atunci când râdem împreună, lăsăm garda jos.
Chiar și atunci când râdem de animalele de companie, o facem pentru că am detectat la ele o anumită atitudine sau expresie umană.
Așa cum s-ar putea să râdem de o pălărie, dar ce ne distrează nu este bucata de paie, ci forma ei, care ne-ar aminti de un capriciu uman.
Umorul este purificator tocmai pentru că ne obligă să privim lucrurile din o perspectivă detașată.
Iar uneori, pentru ca râsul să apară, trebuie să ne schimbăm perspectiva (pe care, în această perioadă, mulți dintre noi o caută).
Revenind la studiu,
- 68% dintre oameni ar prefera să discute cu un robot în locul managerului lor despre stres și anxietate la locul de muncă
- 80% dintre oameni sunt dispuși să aibă un robot ca terapeut sau consilier
- 75% spun că AI a ajutat sănătatea lor mentală la locul de muncă. Principalele beneficii menționate au fost furnizarea informațiilor necesare pentru a-și face treaba mai eficient, automatizarea sarcinilor și scăderea volumului de muncă pentru a preveni epuizarea și reducerea stresului (i-a ajutat la prioritizarea sarcinilor)
Inteligența Artificială i-a ajutat să-și scurteze săptămâna de lucru și le-a permis să ia concedii mai lungi.
Peste jumătate dintre respondenți spun că tehnologia AI crește productivitatea angajaților, îmbunătățește satisfacția la locul de muncă și îmbunătățește bunăstarea generală.