Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Cum să ai IMPACT în social media
- septembrie 24, 2019
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Scopul principal pentru care cei mai mulți postează este „să aibă impact”. Dar ce înseamnă asta de fapt? Și de ce și-l doresc? Uneori, este un exercițiu de mărire, de glorie. Însă acumularea unui număr mare de like-uri în social media nu are echivalent în viața reală.
A fi celebru pe rețelele de socializare fără fond, doar de formă, este ca și cum ai fi bogat la Monopoly.
Multe postări sunt momeală – videoclipuri cu animale, cu bebeluși, citate celebre fără context sau, mai grav, unii își pun numele pe conținutul altcuiva și îl postează ca și cum ar fi al său.
Dar să recunoaștem, cât de mulți se gândesc la tine? Sau le pasă de tine? Sunt doar numere aleatorii pe un ecran. Impactul este zero. Poate chiar mai puțin, dacă vei contabiliza timpul și efortul depus.
Care este alternativa?
Începe să faci efortul de a adăuga postărilor tale propria perspectivă. Gândește-te:ce calitate unică ai?
- Ar putea fi o abilitate sau talent
- Ar putea fi o perspectivă asupra a ceea ce ne înconjoară
- Orice ar fi, postează ceva ce te reprezintă!
- Și chiar dacă vorbești / scrii ceva despre care s-a spus, arată care e perspectiva TA asupra subiectului.
Știi care e frumusețea? Abia atunci te vei gândi la ce contează pentru tine în profunzime. La lucrurile care te definesc. La sistemul tău de valori. Acele valori care nu sunt negociabile. Toate acestea îți vor defini mesajul – ce ai de spus și cum ai de gând să o spui.
Cu cât te descoperi mai mult, cu atât postările tale vor avea valoare. Când ești sincer și vei dori să oferi și altora din ceea ce simți sau gândești, vei vedea că vei construi legături autentice cu oameni care se văd în tine. Sau care vor să învețe de la tine ori de la care ai ce învăța.
Cum să faci asta?
- Dacă vrei să scrii, scrie! Cât de des poți. Și, în primul rând, scrie corect gramatical. Dar înainte de a posta sau a comenta la postările altora, citește! Multe cărți. Scriitorii buni sunt cititori buni.
- Scrie din experiența ta. Cum i-ar putea ajuta pe alții ce știi tu?
- Dacă vrei să postezi videoclipuri, află cum să o faci bine. Poți filma video uimitoare cu telefonul mobil, dar învață câteva trucuri. Experimentează, încearcă! Videoclipul tău nu trebuie să fie perfect pentru a ieși în evidență. Dar cel puțin ar trebui să fie corect. Să faci live-uri aiuristice e pierdere de vreme. Și pentru tine, și pentru cei care se împiedică de ele în feed.
- Dacă postezi fotografii în care ești cu altcineva, spune ceva frumos despre acea persoană.
- Dacă postezi de la un eveniment, spune ce ai aflat nou.
- Grafică, animație, muzică – toate acestea sunt alte modalități de a te exprima.
De fapt, de ce postezi? Dacă obiectivul tău este dorința AUTENTICĂ de a te conecta cu ceilalți, atunci inspiră-i, spune-le lucruri practice, care să îi ajute în viața de zi cu zi, care le-ar putea îmbunătăți viața chiar și la scară mică. Dacă faci toate acestea, aduci mai aproape impactul pe care ți-l dorești. Te vei conecta cu oamenii cu care îți place să comunici, pentru că ei vor fi cei în care mesajul tău rezonează.
Vei mai da de hateri – este o consecință nefericită a vieții pe internet.
Dar vei cunoaște și oameni minunați, care vor dori să audă ce ai de spus. Care îți vor pune în valoare perspectiva. Știi de ce? Pentru că ai curajul să-ți dezvălui adevăratul sine.
Tu ce fel de impact îți dorești?