Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Despre credibilitate, reputație, notorietate, faimă
- iunie 2, 2024
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
La Conferința Despre Tine din luna Mai, am vorbit despre Greșeli de Brand și recuperarea credibilității.
Brandul personal e o călătorie plină de semnificații, o cale de a-i ajuta pe ceilalți să crească, în timp ce punem la bătaie cunoașterea, perspectivele, experiența, abilitățile, talentul, tot ce am devenit în diferite etape ale dezvoltării noastre.
Scopul brandului e să ne îndeplinim obiectivele. Doar că e o consecință a cine suntem, nu un scop în sine. E o oglindă a credibilității și a bunei noastre reputații.
Reputație și Notorietate
Am observat că, deseori, reputația e confundată cu notorietatea.
Reputația e părerea publică, favorabilă sau defavorabilă, despre cineva. E felul în care cineva e cunoscut sau apreciat. Descrie o judecată de valoare.
Notorietatea se referă faptul de a fi cunoscut de multă lume, la informațiile pe care oamenii le au despre o persoană.
Dar diferențele sunt mai subtile
Notorietatea e ceea ce cred despre noi oamenii care, în general, nu ne cunosc personal. Vine din impresia pe care o facem asupra publicului nostru.
Reputația, pe de altă parte, e ceea ce cred despre noi oamenii care ne cunosc. În plus, ne facem o părere despre reputația cuiva și din părerile sau experiențele celor în care avem încredere. Iar de fiecare dată când interacționăm cu cineva, chiar dacă nu avem public, ne construim reputația.
Așadar, în timp ce notorietatea se referă la numărul de oameni care te cunosc, reputația evidențiază ceea ce cred acești oameni despre tine.
Notorietatea e plăcută. E „starea de a fi celebru”. Mulți oameni adoră să fie în centrul atenției și să absoarbă atenția unui public numeros, chiar dacă știu că părerile nu sunt întotdeauna pozitive.
Dar Reputația e infinit mai importantă. Îi convinge pe ceilalți să ne dea o șansă. Să ne aleagă. Să aibă încredere în noi. Să ne recomande.
Când reputația este afectată
S-ar putea ca, dintr-o greșeală, reputația ta să fie afectată. Ceea ce duce la scăderea încrederii publicului, iar asta se poate întâmpla într-o clipă. Și trebuie să fii pompier, să stingi incendii.
Ideal e să faci tot ce ține de tine ca să nu ajungi în astfel de situații. Căci cea mai puternică pârghie e credibilitatea și încrederea pe care o transmitem. Și nu e loc de scurtături în construirea credibilității.
E ca și cum ai rezolva matematică la tablă în fața clasei. Fiecare pas trebuie să fie clar și corect, altfel cineva va sublinia greșeala. Dacă raționamentul e corect, n-ai de ce să te temi. Dar dacă e greșit, ai totul de învățat. Așa e și cu gestionarea greșelilor. Desigur, cel mai bine e să nu fii pompier. Dar să știi să acționezi ca unul.
Cum îți recuperezi credibilitatea?
- Identifică sursa și amploarea problemei.
- Recunoaște și cere-ți scuze.
- Ia măsuri și urmărește implementarea lor.
- Analizează și actualizează brandul tău personal.
- Crește și învață din experiență.
- Distribuie și inspiră-i pe alții. Împărtășește-ți povestea cu publicul. Eșecurile nasc povești grozave. Fii autentic și sincer. Atenție: publicul te va ierta doar dacă ai construit ceva pentru care te-a admirat până atunci.
Cei 5 C ai brand-ului personal
Scopul brandului e să-ți atingi obiectivele.
Claritatea, consistența, conținutul, conexiunea și încrederea sunt toate piese la fel de importante ale puzzle-ului în construirea unui brand personal de succes. Concentrează-te pe dezvoltarea și stăpânirea fiecăruia dintre cei 5 C, iar brandul tău te va ajuta, cu siguranță, să-ți îndeplinești obiectivele.
PS: am amintit în titlu și despre faimă – e aprobarea permanentă a faptelor mari și a gândurilor nobile de către cei care cred în valori.