Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Ce să ai în minte când realizezi o Strategie
- martie 6, 2022
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog

Despre importanța, scopul și pașii realizării unei Strategii, am vorbit în podcastul Brands@Work, realizat de Cristina Norocel și Adrian Burlacu. Îl poți asculta aici
Pe scurt:
La fel ca și catârii care pot transporta încărcături egale cu aproximativ 20% din greutatea lor corporală, documentul care include Strategia este, adesea, foarte încărcat.
Prea multe strategii includ și declarația de misiune, viziunea, o listă de valori durabile, angajamente față de diferite părți interesate și chiar obiectivele de bază ale afacerii.
Scopul strategiei e să elimine ambiguitatea.
De aceea, e important să faci diferența între ce vrei să schimbi și ce vrei să rămână. Când îți este clar, elimini și presiunea de a pune totul într-un singur document.
Așadar, faci 2 liste: ce se va schimba și ce nu se va schimba.
- Ce nu se va schimba – Această categorie include toate adevărurile care fac parte din narațiunea organizației: misiune, valori, priorități, promisiuni. Orice marcator care începe cu cuvintele „Continuăm să facem asta …” e un candidat evident pentru lista cu ce NU se va schimba. Misiunea nu ar trebui niciodată modificată. Altfel, te joci cu misiunea pe propriul tău risc.
- Ce se va schimba – Acesta este documentul Strategie
În cei 20 ani în redacții de televiziune și 10 de traininguri cu top & middle management, am observat importanța separării a ceea ce se va schimba de ce nu trebuie să se schimbe.
Motivul este că dacă poți schimba orice despre o companie, atunci aceasta nu mai are niciun motiv de a fi – este una dintre lecțiile cheie de leadership pe care le-am învățat.
Atunci când pornim la drum să facem o Strategie, să ne amintim că nu ceea ce nu ştim ne bagă în belea, ci ceea ce ştim prea bine, când de fapt lucrurile stau altfel decît credem noi.
O companie ar trebui să știe că dezvoltarea unei strategii de comunicare nu este o pierdere de timp. O ajută să transmită publicului mesajul mărcii.