BLOGUL LAUREI
Predăm ceea ce prețuim?
- octombrie 2, 2021
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog

O zi pe săptămână lucrez cu copiii. La Clubul Comunicare și Public Speaking s-au înscris anul acesta mult mai mulți față de anii anteriori. Le sunt recunoscătoare pentru încredere, lor și părinților.
Mi-am tot stors mintea la începutul lui Septembrie cum să fac orele și mai atractive, și mai pline de sens pentru ei, și mai distractive. Cum să fac să predau ce prețuim.
Și am hotărât să iau elementele fundamentale ale educației și să le punem, împreună, în contextul Comunicării. Scopul este să poată alege să învețe, în loc să simtă că sunt obligați să învețe.
Prea mulți dintre noi am fost spălați pe creier să credem că învățarea e greoaie sau solicitantă. Învățarea trebuie să fie o bucurie.
Iar toate informațiile de la Club să fie instrumente practice pe care copiii le pot folosi în proiectele pe care le au la toate materiile.
SĂ PREDĂM CEEA CE PREȚUIM
- Înțelegerea nuanței, a analogiei și a diferențelor dintre fapte sau idei
- Istorie sau întâmplări din trecut – ce s-a întâmplat și cum vorbim despre asta? Mai mult DE CE decât CÂND. De ex., de ce și cum au fost diferiți Socrate, Platon și Aristotel? Cum au reușit să se facă ascultați, cât timp nu vorbeau la microfon în agora, ca să-i poată auzi toată lumea și nu aveau rețele de socializare, ca mesajul lor să ajungă instant la mulți oameni? Dar Demostene – cum a reușit să-și corecteze defectele? Când a început să vorbească în public, era bâlbâit și avea mișcări necontrolate ale corpului – era aproape imposibil să-l privești ori să-l asculți
- Jocuri: cum construiești relații, cum negociezi: DE CE funcționează, CÂND nu funcționează și DE CE? Cu toții le jucăm, chiar și când nu le numim jocuri
- Să scrie cu sens și să înțeleagă sensul a ceea ce citesc. Să știe să facă prezentări, astfel încât toată lumea să le înțeleagă și să și le amintească. Să pună totul în context
- Să-i asculte pe cei care au muncit ca să se facă auziți. Să prețuiască timpul – al lor și al celorlalți
- Să facă parte dintr-un grup și să fie capabili să lucreze în echipă. Să conducă echipe. Să-și adreseze întrebări și să înțeleagă ce e necesar să corecteze în propriul comportament
- Să știe că e mai important să adreseze întrebări bune care să ducă la răspunsuri relevante, decât să aibă toate răspunsurile
- Înțelegerea a ceea ce știu și descoperirea modului de a descoperi următorul lucru
- Gadgeturi – cum să le folosească în moduri în care îi pot ajuta. Ce pot face cu ele, dincolo de a naviga pe rețelele de socializare?
ABILITĂȚI ESENȚIALE CARE SUNT GREU DE MĂSURAT
- Înțelegerea și acceptarea că nu toți oamenii încap într-o simplă cutie. Ce se întâmplă când ne dăm seama că ceilalți nu sunt ca noi?
- Să-și exprime punctul de vedere cu pasiune și consistență. Pentru că pot și contează
- Să deprindă cum să-și construiască obiceiuri cu intenție
- Cum să ia decizii? Cum să facă alegeri mai bune?
- Alte abilități reale pe care să pună preț și care sunt greu de măsurat: onestitatea, perseverența, empatia, respectarea promisiunilor, încrederea, carisma, rezolvarea problemelor, curiozitatea, umorul
Ca să fim buni la ceva, trebuie să înțelegem fundamentele
ȘI IATĂ ÎNTREBAREA MEA: Dacă ai putea,
- Ai vrea să lucrezi pentru cineva care avea aceste abilități, dezvoltate în decursul unui deceniu sau mai mult de școală?
- Ai vrea să muncești lângă astfel de oameni?
- Ai vrea să-ți fie prieteni?
- Sau să ieși cu ei la o pizza ori la o bere?
- Ți-ar plăcea să locuiești alături de ei?
- Ți-ar plăcea să-i votezi?
Dacă ai putea, ai vrea?
Și atunci, dacă prețuim toate acestea, de ce nu le-am preda?