Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Vrei un răspuns bun? Adresează întrebarea corectă!
- noiembrie 18, 2017
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog

Explici, te implici, aduci argumente, iți folosești toată puterea de persuasiune iar la final ceri feedback. Și, câteodată, vine răspunsul:
– Nu am înțeles ce ai spus!
Te gândești ca nu te-ai făcut bine înțeles și repeți. Cu același profesionalism, argumente, poate ideile formulate altfel, dar la fel de explicit. Și nu mare e surprinderea când auzi:
– Tot nu am înțeles ce ai vrut să spui!
Te întrebi unde ai greșit. În fond, ai comunicat clar ce ai avut de spus, ai fost coerent în exprimare, informația a fost oferită concis și crezi în ceea ce spui. Și atunci, ce și de ce nu s-a înțeles?
Hai să încercăm altfel!
Ce-ar fi dacă, atunci când ți se spune: “Nu înțeleg ce vrei să spui!”, întrebi:
– Îmi poți spune, concret, ce nu ai înțeles?
Răspunsul poate fi: “Nu am înțeles nimic!” Și atunci se justifică efortul de a mai explica încă o dată. Tot nu înțelege, asta e! Fii sigur că, dacă ar fi putut alege, situația ar fi fost alta.
Dar dacă iți spune: “Nu am înțeles acest lucru…..”, vei descoperi că, de fapt, te-ai făcut corect înțeles, doar că cel căruia te adresezi nu este de acord cu tine. Este un alt fel de a-ți spune că respinge ceea ce exprimi, ce crezi, cum vezi tu lucrurile.
De ce se întâmplă asta? Simplu! Pentru că cel din fața ta, ca și tine, de altfel, are opinii, convingeri, așteptări și sentimente. Nu se regăsește în ce ai spus, primul impuls este să respingă.
Și de aici poți începe să construiești relația cu persoana respectivă, dacă apreciezi că este necesar.
Totul e să conștientizăm că, atunci când comunicăm și interacționăm cu cei cu care intrăm în contact, fiecare transmite și recepționează mesaje în funcție de:
- istoria sa
- așteptările sale
- zonele sale de intoleranță
Și, astfel, știm pe ce să ne concentrăm în procesul comunicării. Partea frumoasă este că, dacă avem un dialog constructiv cu o persoană care nu neapărat ne respinge, ci doar are altă viziune decât a noastră, uneori s-ar putea să ne modificăm noi percepțiile, să îmbrățișăm un alt punct de vedere. Și ăsta e un câștig.
Comunicarea este în dublu sens. Putem învăța întotdeauna ceva de la celălalt sau dintr-o experiență, fie ea și neplăcută. Chiar și cum sa reacționăm data viitoare când ne întâlnim cu o astfel de situație. Nu ne mai blocăm și argumentele vin firesc. Totul e să ne expunem, fără teama de a fi respinși sau că am avea un eșec.
Așadar, unul dintre secretele construirii de relații vii și sănătoase cu cei din jur este să acceptăm că fiecare dintre noi avem un tipar de comportament. Și, astfel, totul devine o provocare plăcută.
Și amintește-ți! Vrei un răspuns bun? Adresează întrebarea corectă!
Crezi că e greu să comunici eficient? Fii răbdător cu tine însuți. Nu există o investiție mai mare! Dacă ai face toate lucrurile de care ești capabil, te-ai uimi și pe tine!