Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Despre Reputație și respectarea cuvântului dat
- noiembrie 24, 2021
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
De-a lungul trainingurilor pe care le-am susținut în pandemie, am discutat mult cu participanții despre calitățile care contează sau pe care le apreciază cel mai mult.
Auzim des despre importanța de a fi agili, adaptabili, rezilienți.
Sunt atribute importante, desigur, dar nu putem pierde din vedere o calitate fundamentală: să fim de încredere.
Drumul de la a spune la a face.
Să știi că poți conta pe cineva și, astfel, comunicarea nu se mai blochează.
Subiectul a fost adus în discuție din nou într-o conversație recentă pe care am avut-o cu managerii unei companii cu care am colaborat. Pornisem de la cum să integreze cât mai bine noii angajați și am întrebat ce așteaptă de la aceștia.
„Se rezumă la încredere. Dacă într-o anumită perioadă observ o proporție bună, că face ce spune că va face, îmi câștigă încrederea.”
„Sunt unii oameni care sunt atât de paroliști, încât mi-aș putea seta ceasul după ce spun. Lor le ofer autonomie deplină: Am încredere în tine, ai această responsabilitate, vorbim la final.”
Aplaud toți oamenii care au această valoare și trimit un semnal clar că acest lucru contează.
La rândul meu, am experimentat cuvântul dat, atât în cei 20 de ani ca jurnalist, cât și ca antreprenor. Cunosc oameni care, când spuneau că vor face ceva, erau ca banii din bancă. Pur și simplu știam că se vor ține de cuvânt: duceau sarcinile la capăt, reveneau cu un răspuns – indiferent care ar fi fost. Astfel de oameni sunt prețioși.
De aceea îmi sună melodios ”I`m on it”
Revenind la companii, cred că dacă oamenii dintr-o organizație nu au cultura puternică fac-ce-spun, rezultatele întârzie să apară. Iar cei care duc lucrurile la bun sfârșit sunt de aur, dacă îi ai în echipă.
Să-ți ții cuvântul este esența a ceea ce înseamnă team player. Ne bazăm unii pe alții ca să atingem un obiectiv și, într-o organizație, cumva ierarhia din organigramă dispare, pentru că oamenii sunt subcontractanți unul pentru celălalt.
E vorba de responsabilitate și despre respectarea timpului fiecăruia – iar toate astea duc la construirea reputației.