Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Liderul pe care managerul și-l dorește
- februarie 15, 2021
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
O narațiune s-a tot rostogolit de-a lungul timpului.
Cea despre motivul pentru care atât de multe eforturi de schimbare eșuează – ori sunt mai lente decât prognoza.
POVESTEA E AȘA:
Un lider erou încearcă să schimbe organizația. Întâmpină rezistență din partea stratului de „permafrost”: managerii.
E adevărată în totalitate această narațiune?
Uneori, povestea e diferită iar rolurile sunt inversate. Și nu pentru că liderii din poveste nu și-ar face treaba, ci pentru că nu o fac până la capăt.
LIDERII sunt cei care pun bazele unei schimbări de succes, pe care managerii să și-o însușească și apoi să o implementeze.
MANAGERII sunt vitali pentru succesul efortului de schimbare, deoarece ei traduc strategiile în proiecte. Dar nu o pot face suficient de repede și de bine dacă liderii nu știu să comunice.
CUM SĂ COMUNICE LIDERII CU MANGERII:
- Să fie suficient de clari despre ce doresc
- Să fie realiști cu privire la timpul sau costurile implementării schimbării
- Să fie consistenți în semnalele pe care le trimit, referitor la ce e important
Aceste trei aspecte se bazează unul pe altul. E dificil să fii consecvent în semnale sau realist în ceea ce privește timpul sau resursele pe care le implică schimbarea, până când nu clarifici rezultatele pe care aceasta le va produce.
LIDERUL PE CARE MANAGERUL ȘI-L DOREȘTE
ABORDAREA NECESARĂ LIDERULUI
1.FII CLAR ÎN LEGĂTURĂ CU CE VREI.
O nouă strategie trebuie să specifice un rezultat țintă – adică schimbările pe care le vrei. Acel rezultat țintă are trei caracteristici:
- Se bazează pe rezultate, nu pe activități
- Are un obiectiv financiar
- E suficient de ambițios, cu un interval de timp adecvat pentru a crea schimbări fundamentale, nu doar cosmetice
Un rezultat țintă cu aceste 3 componente permite managerilor să identifice proiectele, inițiativele și fluxurile de lucru. În plus, aceștia pot face alegeri mult mai bune pentru a implementa schimbarea.
Capcana în care cad liderii este că specifică mai degrabă activități, în loc de rezultatele pe care aceste activități le pot produce.
Activitățile sunt importante dar sunt doar activități. Echipa trebuie să aibă claritate asupra strategiei. Dacă liderii își folosesc timpul pentru a defini activități, nu mai au timp să lucreze la clarificarea și articularea rezultatelor pe care le va produce schimbarea. E o muncă pe care doar ei o pot face.
2.FII CONSECVENT ÎN TOATE SEMNALELE PE CARE LE TRIMIȚI.
Atunci când managerii primesc semnale inconsistente, le e greu să stabilească care e prioritatea reală.
- E important să vorbești despre „noua” strategie – chiar și atunci când implementarea a început. O repetare constantă continuă să sublinieze importanța schimbării.
ATUNCI CÂND LIDERII:
- clarifică rezultatul pe care îl va aduce schimbarea
- sunt realiști cu privire la timpul și resursele pe care le necesită schimbarea
- și păstrează mesajul coerent până la finalizarea schimbării
vor fi cu cu adevărat Liderii pe care managerii și-i doresc.