Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Viitorul aparține celor care știu să se conecteze
- august 10, 2020
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Scriam într-un alt articol că, deseori, oamenii nu reușesc întotdeauna să separe ideea comunicată într-un mesaj de persoana sau entitatea care o transmite. Că judecă o idee nu după meritele ei, ci după părerea pe care o au despre persoana care o spune. Că în lumea noastră incertă și ambiguă,
MESAGERUL DEVINE MESAJUL
Am explicat CUM să te conectezi cu ceilalți, astfel încât oamenii să absoarbă mai profund cuvintele și mesajul tău.
Iată CUM să-ți exprimi ideile dacă ești speaker la evenimente sau atunci când îți exprimi punctele de vedere sau comunici informații în diverse contexte.
Toate acestea reflectă capacitatea ta de a comunica, folosind o combinație de abilități verbale și nonverbale:
- Folosește metafore ca să simplifici mesajele, să le dai semnificație, să stârnești emoție
- Spune povești și anecdote pentru a face mesaje inteligibile și memorabile și pentru a încuraja identificarea cu protagoniștii acestora
- Articulează convingerile tale morale pentru a demonstra alinierea cu audiența
- Folosește întrebări retorice și împletește-le cu contraste, pentru a încadra și focaliza mesajele. Formulează-le astfel încât să anticipi răspunsurile audienței. Comunică prin puzzle-uri care necesită un răspuns sau o soluție – ajungi, astfel, la ”Call to action”
- Setează așteptări ridicate pentru tine însuți și comunică încrederea că le vei atinge. Asta vei transmite că aștepți și de la ceilalți
- Atenție la limbajul nonverbal: expresii faciale, mimică, gesturi și o voce animată – pentru a crea și transmite stări emoționale, pentru a demonstra pasiune și pentru a obține sprijin de la ceilalț în ceea ce spui
Astfel, vei reuși să te conectezi mai ușor cu ceilalți.
S-ar putea să crezi că doar cei carismatici reușesc să realizeze o astfel de conexiune. Și încă persistă întrebarea dacă te naști cu carismă sau o poți dezvolta.
Nu e simplu să definim carisma dar iată cele 2 caracteristici pe care le au în comun liderii percepuți drept carismatici:
- Prima este abilitatea de a articula o identitate și o viziune
- A doua este definită de trăsăturile de personalitate marcate de veselie, receptivitate, spontaneitate și sociabilitate – care se manifestă în comportamente precum expresivitatea, energia și entuziasmul, care insipiră audiența să-i asculte mesajele și să acționeze pe baza acestora
Așadar, Carisma este rezultatul capacității tale de a comunica cu pricepere, în moduri specifice.
Atenție însă! Carisma unui om e stabilită în relații, în interacțiunea cu ceilalți. Nu poți avea carismă în absența celuilalt. Acesta este motivul pentru care viitorul aparține celor care știu să se conecteze.