Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în browser-ul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe situl nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile sitului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
BLOGUL LAUREI
Mesajul și Mesagerul în Economia Conexiunilor
- august 10, 2020
- Posted by: Laura Dragomir
- Category: Blog
Deseori oamenii nu reușesc să separe ideea comunicată într-un mesaj de persoana sau entitatea care o transmite. Judecă o idee nu după meritele ei, ci după părerea pe care o au despre persoana care o spune.
În lumea noastră incertă și ambiguă, MESAGERUL DEVINE MESAJUL. El este cel care crește puterea mesajului.
De aceea, conectarea cu mesagerul a devenit mai importantă decât mesajul în sine.
Să explorăm efectul mesagerului asupra mesajului.
Trăim într-o lume în care faptele dovedite și datele verificabile sunt disponibile tuturor. Atunci de ce suntem influențați de detalii aparent irelevante, cum ar fi aspectul unei persoane sau starea ei financiară, indiferent dacă avem sau nu încredere în ceea ce spune, indiferent de înțelepciunea sau prostia afirmațiilor sale?
Răsunsul este că nu reușește să se CONECTEZE cu ceilalți.
- În calitate de vorbitor profesionist și antrenor în comunicare, am văzut oameni care oferă conținut de calitate, dar care refuză să-și arate umanitatea. Sunt percepuți ca fiind reci iar mesajul lor ajunge greu la public.
- Pe de altă parte, am văzut și comunicatori care împărtășesc din plin cine sunt, fără a oferi însă conținut semnificativ. Sunt percepuți ca aroganți și însetați de auto-promovare.
Calea este: să oferi conținut captivant și să-ți comunici umanitatea. Să oferi informații valoroase și ”să fii” – adică să știi să te conectezi cu tine firesc, să reușești să te conectezi cu ceilalți la fel de firesc, iar oamenii îți vor răspunde din toată inima.
Majoritatea oamenilor sunt mai preocupați să furnizeze conținut decât să creeze o conexiune cu ceilalți. Conexiunea este mai grea. Dar dacă te conectezi cu umanitatea ta și o transmiți și celor din jur, oamenii vor absorbi mai profund cuvintele și mesajul tău.
Să-ți lași la vedere umanitatea înseamnă să creezi un spațiu în care te vei simți vulnerabil, dar așa ne conectăm – prin vulnerabilitatea noastră.
Iar dacă reușești, înseamnă că ți-ai permis să fii mai îndrăzneț să stai în fața oamenilor și să livrezi conținut care onorează umanitatea pe care o aveți în comun.
Părăsim economia industrială și intrăm în economia CONEXIUNII. Sau, cum spunea Seth Godin,
“We are leaving the industrial economy and entering the connection economy.”
Acesta e viitorul.
[…] într-un alt articol că, deseori, oamenii nu reușesc să separe ideea comunicată într-un mesaj de persoana sau […]
[…] COLABORARE – Suntem ființe sociale. Creierul are o profundă nevoie de conectare cu ceilalți. Are structuri neuronale dedicate pentru a recunoaște expresiile faciale, în timp ce neuronii oglindă ne ajuta să empatizăm cu ceilalți. Legăturile solide și profunde se realizează în timp. Iar în ziua de azi, cum am mai scris, Mesagerul devine mesajul. […]